Powered By Blogger

piątek, 22 maja 2015

Troszkę o mnie



Jeśli jesteś wrażliwym człowiekiem i wolałbyś nie wiedzieć o sekretach kuchni i tajemnicach których nikt nie chciałby zdradzić w obawie o tzw dobra reputacje to nie czytaj tego bloga , możesz poczuć się lekko zniesmaczony.
Nie mam zamiaru nikogo zanudzać pisząc kim jestem i co robię ale bez kilku słów na mój temat nie będę mógł rozpocząć pisania mojej książki. Mam 36lata jestem
kucharzem od 17 lat. Siedem lat pracy w Polsce i obecnie 10w UK. Pomysł na książkę zrodził się pewnego dnia po powrocie z kilkutygodniowego zlecenia dla pewnej agencji pracy. Pracowałem jako kucharz w renomowanym hotelu ,wiecie dobra reputacja, 4 gwiazdki, międzynarodowa firma . Zapewne kucharze z większym doświadczeniem w kuchni spojrzą na ten blog z grymasem lub złością. Po przeczytaniu stwierdzą iż u nich jest inaczej że to i tamto ale wierzcie mi na słowo że jest możne kilka procent lokali gastronomicznych gdzie naprawdę dobrze można zjeść i warto tam się wybrać . Zazwyczaj to lokale małe ,rodzinne zatrudniające tylko członków rodziny bo tylko w takim miejscu klient jest najważniejszy i właściciele naprawdę dbają o to aby każdy z gości wrócił do nich ponownie i cieszył się smakiem ich potraw. Należę do kucharzy którzy maja dobrze wbite do głowy zasady higieny i czystości w miejscu pracy,dokładnie sprawdzam towar który dostaje i dbam o to aby zawsze podawać dania najwyższej jakości .Prowadzę wraz z żona mały lokal i dokładamy wszelkich starań aby nasz klient zawsze wracał i był zadowolony. Przez ostatnie lata pracy głownie w Wielkiej Brytanii patrząc na brud i burdel w każdej kuchni w której pracowałem miałem już dość i zdecydowałem się pracować na własny rachunek. Czasem przyjmuje zlecenie z zaprzyjaźnionej agencji pracy i szczerze mówiąc jadę tam głównie tylko po to aby pośmiać się z niedorajdów tytułujących siebie samych szefami kuchni którzy mogliby u mnie w knajpie najwyżej pozycje zmywakowego objąć. Nie pisze tego aby pokazać siebie z jak najlepszej strony ale widząc to w jaki sposób zabierają się do prostych dan to ogarnia mnie śmiech. Jak już wspominałem wcześniej moje doświadczenie w gastronomii to 7lat w Polsce i obecnie 10 w UK. Karierę w Polsce kończyłem jako szef kuchni w jednej z Katowickich restauracji . Wyjechałem z Polski mając 26latek i nie żałuje tego.
Moją przygodę na wyspie Jersey rozpocząłem od pozycji zmywającego w jednym z hoteli słabych lotów, następnie po nadrobieniu braków językowych zmieniłem hotel na inny oraz stanowisko na tzw. chef the partie . Po kolejnych dwóch miesiącach byłem już drugim szefem  a po następnych trzech latach zostałem szefem kuchni tego hotelu. To była dla mnie taka wisienka na torcie mojej kariery gastronomicznej. Na Jersey osiągnąłem wszystko co mogłem w gastronomi jak na tak mała wyspę wiec postanowiłem przenieść się na trochę większa czyli do Wielkiej Brytami a dokładnie do Szkocji.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

                            

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz